torsdag 26 november 2009

Plockepinn

Åter den 25 igen och dags för vår lilla mysiga klubb, Club 25, att testa ett nytt ställe. Denna gång gick vi till Plockepinn som ligger precis bredvid Inkonst på Bergsgatan. Här väljer man ut en 3-4 smårätter till att börja med som de kommer in med efter hand de är klara. När man har ätit upp dessa är det bara att hojta till sig en servitris som genast tar upp en beställning på det man mer vill ha. Så man sitter i princip med mat hela tiden. Jag och min sambo bestämde oss för att dela på alla rätter så vi kunde smaka av det mesta. Vi testade Oliver (både stora och små marinerade i örter och citron), Kronärtskocka (marinerad i gremolata), Piquillos (små söta paprikor fyllda med getost), Kantarellsoppa, Quesadillas, Rödbetor med fetaost och Brillant Savarin (väldigt krämig ost med en bit surdegsbröd). Alla dessa smaker exploderar i munnen. Godast måste jag säga var Kantarellsoppan, Rödbetorna och Quesadillasen. Till detta tog jag ett glas rött vin, ett ekologiskt från Makedonien som heter Pezoules Cabernet Sauvignon Merlot 2006. Ett hett tips på rött vin. Prisvärt också ser jag nu på systembolagets hemsida, endast 69:-.

För två personer 469:- (inkl 1 glas rött och 3 öl)

http://www.plockepinn.se/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar