fredag 15 juni 2012

Moriska Paviljongen

Jag har länge velat gå hit eftersom jag bor i krokarna men det har inte blivit av. Nu äntligen gick vi dit en kväll, till denna fantastiska byggnad i Folkets Park. Till huvudrätt åt jag Polenta med spetskål och andra grönsaker. Riktigt gott. Men jag har lite svårt för mycket smörsmak i varma rätter som inte är bakverk. Tyvärr var det smör i polentan. Som laktosintolerant kunde jag kanske sagt till om detta. Men den var mycket god ändå. Till efterätt blev det en Creme Brulee. Jag har nog aldrig beställt detta själv någon gång då jag inte tål mjölk. Men denna gång hade jag Lactrastabletterna redo. Åhå vilken smakupplevelse den var. Söt, krämig och vaniljig. Den måste jag äta fler gånger. Helt perfekt. Jag som fått för mig att detta är en sladdrig efterrätt blev positivt överraskad. Det blir absolut fler besök på denna restaurang. Riktigt mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar