torsdag 21 november 2013

Årets julbord!

Som vanligt brukar jag googla på Vegetariskt Julbord Malmö när julen börjar närma sig. Så här har jag samlat alla som jag har hittat och vet om.

I år har jag fastnat för Kao's julbord och har bokat in en kväll med goda vänner. Förra årets julbord ser fint ut när man läser om det. Tyvärr missade jag det. Mellan den 7 - 21 december går det att äta detta. De kör även en jullunch på dagen för en billigare peng. Dag 125:-, kväll 235:-.




Även Govindas kör julbord den 14 december. Vill man ha mer indisk touch på julbordet så är detta ett alternativ. Detta kostar 250:-.

Govindas - http://www.govindasmalmo.com


Ikea har också julbord, för 99:- om man är medlem. De skriver så här:

I år går vi tillbaka till våra småländska rötter och dukar fram beprövade favoriter som köttbullar och traditionell griljerad julskinka tillsammans med ostkaka och isterband. Nyheterna består av nya spännande rätter som kaviarströmming och äppelcurry-sill. Dessutom kommer julbordet att innehålla flera vegetariska rätter som selleri- och äppelsallad, grönsakskroketter och skärgårdssill gjord på aubergine.

Kanske kan vara något!


Googlar man vidare så hittar man fler julbord. Som t ex Lillans Cafe & Catering. Här finns en del vegetariska alternativ. Detta ligger på Amiralsgatan 28.





Vet ni fler julbord så får ni gärna tipsa så fyller jag på listan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar