torsdag 11 september 2014

Coffee Joint

Först trodde jag det bara var någon som hade bråkat med Coffee Point´s skylt. Men de har faktiskt bytt ägare och heter numera Coffee Joint istället. Lite finurligt måste jag säga.

Coffee Joint ligger på Möllevångstorget utmed Ystadsgatan. Det ser ungefär likadant ut som innan förutom att det är ommålat. Ett stort fik och perfekt om man är många. Här finns platsen. De har även en uteservering på bakgården som denna dag var fantastiskt varm och skön. Så pass varm så jag fick sätta mig i skuggan.

Jag beställde en Rastaman ciabatta . Den där med det lilla extra som avocado och fetaost. I den vanliga är det grönsaker och mozarella. Till det ett Hibiskuste på flaska.

Där var lite folktomt denna dag så maten fick man snabbt. Det gjorde inte mig något alls. Min ciabatta var giganstisk och delad på två. Till den fick man en sallad vid sidan om. Själva ciabattan var sådär fantastiskt god så man längtar dit igen för att äta den. Är man bara lite hungrig så räcker denna rätt väl till två personer. Hibiskusteet var också väldigt gott. Det påminde om en dryck jag drack i Egypten som heter Karkade, som också är ett hibiskuste. Tydligen produceras denna dryck i Malmö. Vi frågade om den gick att köpa någon annanstans men tyvärr visste inte servitrisen det. Vi ska leta, den var god. Riktigt god. Det påminner lite om tranbär.

Innan ni lämnar detta fik så måste ni gå inom den väldigt speciella toaletten. Den var... annorlunda. :)

Hit kommer jag att gå igen. Ett stort tips! Både billigt och gott måste jag säga. Ciabatta 54:- och Hibiskuste 34:-.

https://www.facebook.com/coffeejoint






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar