tisdag 19 januari 2016

The Vegan Bar

The Vegan Bar har funnits ett tag nu men jag har inte hunnit med att testa det förrän nu i lördags. Jag hade hört lite dåliga rykten. Men jag kände ändå att jag var tvungen att testa. Rykten sa både att det inte smakade gott samt att det var dyrt.

Eftersom det var lördag kväll så trodde jag knappt att vi skulle få plats 5 personer. Men där hade jag fel. Där var inte så många som hittat dit denna kväll.

Lokalen var lite småkylig och man satt på bänkar med bord. En väldigt enkel inredning. Beställde gjorde man i baren. 

Jag passade på att ta ett glas vitt vin först. Det smakade gott. När jag tittade igenom menyn blev jag väldigt positivt överraskad. Hur kunde allt det där inte smaka gott? Priset var dessutom mycket billigare än på andra liknande ställen. 

Jag tog en Koolsla. Man kunde välja om man ville ha en sojaburgare, jordnötsburgare eller portabello. Jag tog jordnötsburgare för det lät gott. Man fick också välja surdeg eller fullkornsbröd. I den burgaren fanns en Cole Slaw och rödlök samt lite andra grönsaker. Till det fick man fina klyftpotatis.

Alltså nu vattnas det i munnen bara jag skriver om det. För den här burgaren var nog den godaste jag har ätit. Då har man ändå ätit några stycken. Den var alltså gudomligt god. Jag kunde inte hitta ett enda fel. Det enda skulle väl vara i så fall att jag blev för mätt och inte orkade äta upp allt. För de där klyftpotatisen var perfekt friterade och smakade utsökt till burgaren.

Denna burgare kostade 99:- och kommer garanterat ätas av mig igen.

Heja The Vegan Bar!!! Ni är min nya favorit!!!

Vill ni också äta goda burgare så kan ni göra det på Södra Skolgatan 45.

http://www.veganbar.se




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar