lördag 27 februari 2010

Algarve Pizzeria

Efter att ha tjatat om denna pizzeria i evigheter kom vi äntligen iväg för att testa om den verkligen är så bra som vi hört. Eftersom vi bor på Värnhem är en promenad till Kirseberg inte alls så lång. Väl framme på Sandbackegatan 10 stiger vi in på den lilla pizzerian som känns väldigt fräsh för att vara just en pizzeria. Inga gul-orange målade strukturtapeter här inte. Listan är lång över vegetariska / veganska alternativ. Där finns hela 11 stycken. Bland dessa kan man välja att få antingen vanlig ost eller veganost. Jag tog en Chorizo med veganost. En väldigt stor pizza och ganska stark i smaken med både chorizokorv och pepperonikorv. Men vääääldigt god. Här har jag hittat mitt favoritställe. Lite dyrt kanske för en pizza men ibland får man lyxa till det, laktosintolerant som jag är. Det bästa var att när vi ätit klart, och jag hade lämnat kvar 1/3 del av pizzan, så fick jag en kartong att ta med mig pizzan hem. Väldigt uppskattat.

100:- inkl läsk.


1 kommentar:

  1. Värt att nämna är ju att vego-osten kostar 10 kr extra om jag minns rätt, så är man inte vegan eller laktosintolerant blir det inte fullt så dyrt... Priserna på "det vanliga" utbudet ligger inte så högt, kanske 5-10 kr över malmöstandard, men å andra sidan är denna pizzerian en av de bästa jag har ätit på.

    SvaraRadera