lördag 27 februari 2010

El Patio

Lönedag och dax för vår lilla klubb, Club 25 att gå ut och äta lite gott. Denna gång gick vi till El Patio på Östra Förstadsgatan. Ett spanskt ställe i mysig miljö. Eftersom vi firade 1 år så valde jag en 3 rätters meny. Innan maten kom ut fick man ta sallad från buffén där det fanns pasta, bönsallad, matvete m.m. När det var dax för förrätten ångrade jag mig lite att jag redan ätit så mycket sallad. Vitlöksbröden var ljuvligt goda, med en stark vitlöksdressing till. Huvudrätten var burritos med olika grönsaker som smakade även de väldigt gott. Till detta fick man 2 olika såser, sallad och ris. När sen efterrätten kom ångrade jag mig att jag inte valde Tiramisun istället för friterad camembert i hjortronsås. Kände mig alldeles för mätt för att äta ännu en varm rätt. Så ett tips, ta en kall efterrätt istället. Till detta kalas delade vi på en halv flaska rött Alto Cabernet Sauvignon som passade utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar