tisdag 11 september 2012

Limone

Ikväll har jag varit på en fantastisk restaurang på Limhamn. Limone heter den och ligger på Järnvägsgatan 22. De har en del italienska rätter som pasta men även fisk och grillrätter. Men om man vill ha vegetariskt så är det pasta som gäller. Jag åt en Penne alla Siciliana. Pasta i tomatsås med oliver och kapris. Egentligen är där även mozzarella men den hoppade jag över då jag inte tål den. Tog istället mängder med parmesanost. Den var väldigt god. Till efterrätt blev det en citronsorbet som även den var väldigt god. Den serverades i en urholkad citron. Riktigt snyggt! En tisdagkväll var där väldigt lugnt och mysigt. Lite italiensk musik i bakgrunden. Har ni vägarna förbi Limhamn så rekommenderar jag denna restaurang.

http://www.limone.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar