söndag 30 juni 2013

[:mys]

Detta är ett café som ligger på St Knutstorg som heter :mys. Är det mysigt då? Ja det kan man väl säga. Ett litet ställe men med rätt många platser ändå. Tydligen finns det fler i källaren. Här har jag inte varit på många år. Jag tror nästan de har bytt ägare sedan sist.

En trevlig man välkomnar oss. Vi är ensamma förutom en annan man som verkar känna den trevliga mannen. De har bagels, ciabattor, toast och sallad. Eftersom det är frukost bestämmer jag mig för att testa en bagel. Det visade sig att jag gjorde rätt. Tyvärr var tofun slut så det fick bli med fetaost och hommus. En bagel brukar kanske inte vara mycket att hurra för. Men det var just vad jag gjorde för den här. En smaksensation. Den var riktigt god. Fetaosten var av den godare, salta varianten. Tillsammans med jalapenos var den både krämig och lite spicy. Någon hommus märkte jag inte av, kanske han glömde den. Men jag glömde den också lika snabbt som jag sagt det efter första tuggan. Kanske den bara inte märktes. Till den fick det bli en färskpressad apelsinjuice.

Hit kommer jag gå igen. Nästa gång får det bli en ciabatta tror jag bestämt. Kanske att ta med sig till parken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar