lördag 21 september 2013

Vegegården

Idag drog jag med en vän på lunch på Vegegården. Hon hade aldrig varit där. Jag har inte varit där på länge. Lunchbuffén var god som vanligt. Oftast äter jag mest utav den starka biffen, friterade räkorna och friterad bläckfisk. Jag hittade en ny rätt, lamm. Den var jättegod. Sen finns där ett antal andra rätter också. Men man blir så mätt så man orkar tyvärr inte testa alla. Ett tips är att gå dit mer än en gång för att provsmaka sig igenom hela utbudet.

För er som aldrig har varit där måste jag kanske förklara mig för, biff, räkor, bläckfisk...? Det är väl inte vegetariskt? Jo faktiskt. T om veganskt. Vegegården är en restaurang som har alla tänkbara asiatiska rätter på menyn men har bytt ut allt kött mot veganskt sojakött.

För 75:- får man äta från buffén på lunchen mellan 11-15. Känner man sig jättehungrig så kan man börja med att äta från salladsbuffen. Vill man gå direkt på varmrätterna så kan man börja med att välja ris, jasmin eller fullkorn. Sen finns där allt från de vanliga vårrullarna till friterat i olika varianter.

På helgen har de också buffé men har avancerat den med barbeque, där man får plocka ihop vad man vill ha på en tallrik och lämna in till kocken som steker till. Först börjar man med en soppa för att sen avsluta med glass som naturligtvis finns som vegan också.

Har du aldrig varit där? Då är det ett måste att gå dit!!! Det ligger på Rörsjögatan vid Stora Nygatan. Precis vid kanalen nere i stan.

http://www.vegegarden.com




(Bild 1-3 lånade av Vegegården)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar