torsdag 19 december 2013

Kao´s julbord

Jag har ju glömt att skriva om detta fantastiska julbord. På Kao´s kan man äta veganskt julbord. Perfekt för mig som är vegetarian och laktosintolerant. Jag blev helt lycklig när jag kom på att de skulle ha detta.

Flera dagar innan gick jag och längtade tills den där dagen skulle komma då vi skulle gå och äta julbord. Väl där så var det lite kaos, vilket passade bra med namnet. Vi var där lite i 18 och då skulle maten stå framme, men det dröjde lite. Men det gjorde oss inget för vi smuttade på en god julöl så länge. När maten väl kom fram så kändes det som att alla kastade sig över den. Det som var mest kaos var väl att de bara hade en stackars servitris som fick tokjobba. Alla skulle beställa dricka samtidigt också. Detta var deras första kväll så vi hoppas att servitrisen har blivit till servitriser vid detta laget. Vi saknade också julmust.

Åter till julbordet. Det var perfekt enligt mig. Jag har inget att anmärka på det. Det godaste var nog den inlagda auberginen och "skinkan". En annan favorit var en röra på hasselnötter som smakade ljuvligt. Annars fanns det mesta som ska finnas på ett julbord, bullar, korvar, kål i olika sorter, bröd, jansson etc. Där fanns t om julgröt med saftsås om man orkade det. Jag gjorde ett försök att trycka ner lite men magen sa strängt Nej!

Jag som trodde att man inte skulle bli lika tröttmätt av veganskt julbord hade fel. Vi rullade hem! Kanske för att det var så fruktansvärt gott och alla åt för mycket.

Har du inte varit där så måste du gå dit tycker jag. Men skynda dig för det finns bara till den 21 december.

https://www.facebook.com/pages/Kaos/226869627327411


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar