måndag 10 mars 2014

Dim Sum

En dag när jag var nere på stan så såg jag att ett nytt ställe hade öppnat upp på Gustav Adolfs Torg, Dim Sum. Det hade nog funnits där ett tag. Jag är inte så ofta där nere och kikar efter restauranger.

En solig lördag fick denna restaurang ett besök av mig. Jag såg fram emot dumplings då det är en av mina favoriträtter just nu. Lite besviken blev jag när det visade sig vara en bufférestaurang a´la Rose Garden, som servitrisen själv sa.

Vi lyckades precis komma till en kvällsbuffé. Eftersom vi var väldigt hungriga så bestämde vi oss för att testa den. Bufféer kan vara kul ibland men oftast vill man kika i en meny och bestämma sig den vägen. Vi gjorde ett undantag.

Tyvärr fanns det inte så mycket veganska rätter. Bland det vegetariska fanns det en sorts sushi (med omelett), nudlar (med ägg som såg ut som kyckling), grillade grönsaker, en sorts dumpling (vegan), vårrullar (vegan) och ris. Till efterrätt fanns det friterade bananer (vegan), en dumpling (osäker) samt en mjukglassmaskin. Det fanns såklart även sallad och frukt.

Maten var god så där fanns inget att klaga på. Gillar man inte bufférestauranger så ska man inte gå hit. Gör man det så är det helt klart värt ett besök. Man blir mätt, väldigt mätt, i många timmar efteråt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar