lördag 29 mars 2014

Spice

Jag satt och läste i en tidning där de gjorde reklam för den här restaurangen. Indiskt och Thai på samma ställe. Kan det vara bra? 

En fredagkväll gick vi i alla fall dit och testade. Inredningen är mysig i typisk Bollywoodstil. Det är ganska tomt i lokalen vilket gör mig lite orolig. Kanske inte så många har hittat hit ännu? På fredagkvällar har de 30% rabatt på allt vilket också fick mig att bli orolig. Är maten så dålig så de måste rea ut den?

Servicen var väldigt bra. Vi fick snabb hjälp. De verkade ha alla de där klassiska rätterna och väldigt mycket vegetariskt att välja på. Jag beställde röd curry med tofu och en Newcastle på fat till det. Det lät ju lovande när de hade min favoritöl på fat i alla fall. Inte direkt dyr heller.

Väldigt snabbt fick vi in en förrätt som de bjöd på. 2 vårrullar och 2 samosas samt lite sallad. Tack! Vi var så hungriga.

Snabbt därefter kommer huvudrätten in. Riset är fint upplagt på en tallrik med grönsaker till och grytan i en skål. Det doftade härligt.

Tofun var fint utskuren i tunna skivor och tillsammans med resten av grönsakerna och curryn så var det fantastiskt gott. Det här var en god curry. Den hade de lyckats med perfekt enligt mig. Inte för svag och inte för stark. Lite lite sting, precis så som jag gillar det.

Enligt mitt bordsällskap så smakade även de indiska linserna gott. Då måste jag testa det nästa gång. För det kommer absolut att bli en nästa gång.

Min portion var väldigt stor och jag orkade inte äta upp allt. Vilket först misstolkades av servitrisen. Gott men mycket mat. För den som är stor i maten är det perfekt.

När vi skulle betala blev vi nästan lite chockade. För förrätt, huvudrätt och en god öl så hamnade priset på ca 115:-/person. Det var en lyckad fredagkväll. Går man dit en tisdagkväll så är det 50% rabatt. Perfekt!

Mitt nya favoritställe ligger på Bergsgatan 43, mitt emot Möllans Ost. 

http://www.spicebar.se



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar