torsdag 24 april 2014

Slimfood Mobilia

Efter lite shopping på Mobilia så var det dags för lunch. Eftersom mitt favoritställe inte fanns kvar längre så var det bara att leta upp något nytt. Solen strålade och det var ganska varmt så en utomhuslunch skulle sitta fint. Därför blev det Slimfood.

Där finns både sushi och sallad att välja på. Salladen är en sådan man komponerar själv efter tycke och smak. Egentligen ville jag ha det. Men när jag kollade på de stackars grönsakerna så såg det ut som att de hade legat där väldigt länge. Såg torra ut. Så jag bestämde mig för att testa sushin istället. När vi kom in stod det en tjej och gjorde sushi. Tänkte inte så mycket på det just då utan beställde den vegetariska menyn.

Det var härligt väder och skönt att sitta ute på deras uteplats. Maten fick man snabbt och jag började genast testa de olika sorterna. Det första intrycket var att de var något torra. Aha! Man ska nog inte göra sushi i förväg nej. Sen hade de lagt på en massa inlagda grönsaker ovanpå och i som inte alls smakade gott. Den godaste var Inarin, den kan man väl egentligen inte misslyckas med. Fast mycket av smakupplevelsen satt nog i riset, som inte höll måttet. De andra var tyvärr sådär goda och jag kunde inte ens äta upp allt. Eftersmaken satt kvar länge och gjorde så att jag inte kunde äta sushi på ett tag.

Denna restaurang är nog den första som får ett riktigt stort minus av mig, tyvärr. Ni kan väl försöka hålla råvarorna lite fräschare? Kanske även besöka andra sushirestauranger och få lite inspiration?

Jag är ledsen! Jag hoppas jag bara hade otur denna dag. :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar