onsdag 14 maj 2014

Kommendanthusets Kafé

En solig och varm dag besökte vi Malmöhus slott. Efteråt kände vi oss väldigt hungriga och passade på att gå inom Kommendanthusets kafé. Det ligger rakt över gatan.

Tyvärr var alla sittplatser upptagna utomhus så vi fick snällt sitta inomhus. Det var väl helt ok men inte riktigt lika mysigt.

Jag valde att beställa en sallad med ost. Man kunde välja mellan Brieost eller en hårdost av dansk? sort. Vad den där osten hette har jag tyvärr glömt. Till det en hallonlemonad.

Salladen var ganska liten och bestod utav sallad, några få gurk, lök och tomatbitar, 4 ostskivor och en massa quinoa. Till det gräddfil. Jag blev väldigt besviken tyvärr då det mest smakade quinoa. Jag hade önskat att där var lite mer utav grönsakerna och kanske någon god vinägrette eller liknande. Definitivt en lätt lunch, men lite för lätt för min smak. Soppan däremot var riktigt god.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar