torsdag 24 juli 2014

Tangopalatset

Tangopalatset har en mysig uteservering med avslappnande musik i bakgrunden. Vill man ha kvällssol är det perfekt att sitta där.

Vi passade på att äta kvällsmat där. Testa deras vegetariska utbud. På dagarna har de en raw food-lunch som är helt vegansk. Men den får vi testa en annan dag.

Denna dag var det kvällsmat. De har 2 burgare att välja på. En med bröd och en med honungslindade primörer. Jag tog det senare alternativet.

Denna dag var vi ensamma på uteserveringen så maten var färdig snabbt. Man fick 2 burgare tillsammans med lite primörer på en tallrik och klyftpotatis vid sidan om. Själva primörerna var väldigt goda. Potatisen med såsen var också goda. Själva burgarna var vanliga av den färdigköpta varianten. Något som jag tycker är tråkigt. För 130:- förväntade jag mig något mer.

Helt ok mat men ingen sensation i smakerna. Tyvärr blev både jag och min man dåliga i magen av maten. Det måste varit själva burgaren för vår köttätande vän märkte inget. Tråkigt när sånt här händer. Vi får hoppas att det bara var tillfälligt.

Tyvärr kommer jag inte att äta här igen. Men en kall dricka i kvällssolen på deras mysiga uteservering kan bli av fler gånger.

Tangopalatset ligger på Karlskronaplan utmed Amiralsgatan. Ett föredetta tråkigt plan som idag har fyllts med människor och öl. Det gillar vi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar