fredag 25 juli 2014

Bar Italia

En härlig sommardag promenerade vi ner till Västra Hamnen för att äta lunch. Där valde vi Bar Italia som ligger precis utmed sundspromenaden.

Det var väldigt varmt denna dag så vi hade sett fram emot att luncha under ett parasoll eller något. Men tyvärr var platserna under markisen upptagna. Vi beställde lite mat och satte oss i solen. Jag tog en pastasallad och en öl till det.

Eftersom det var alldeles för varmt i solen så var det svårt att njuta av maten. Men vi hade tur. Ett par som suttit intill väggen under markisen gick och vi var snabba med att flytta över. Helt plötsligt kändes det mycket bättre. Pastasalladen smakade ljuvligt av italiensk touch. På toppen fick man parmesan och pinjenötter om man ville, det ville jag. I själva salladen fanns där soltorkade tomater och kronärtskocka. Till det lite sallad bredvid. Riktigt gott måste jag säga. Jag tyckte det var så gott så jag dagen efter försökte göra en sallad som smakade likadant.

Enda nackdelen med detta ställe är alla djur som flyger omkring. De landade i maten och jag är lite osäker på om min mat verkligen var helt vegetarisk. Kanske jag fick i mig några baggar innan jag upptäckte dem. Så håll utkik! Jag skulle nog rekommendera en något svalare dag att äta på detta ställe. Tycker man det är för varmt med lunch så kan man alltid äta deras fantastiskt goda italienska glass. Vill man inte sitta på deras servering kan man alltid ta med maten och sitta utmed vattnet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar