söndag 3 augusti 2014

Restaurang Davidshall

Precis vid Davidshallstorg, närmre bestämt på Erik Dahlbergsgatan 5, ligger denna mysiga lilla restaurang. De har tapas. Mycket tapas att välja på.

Jag har testat detta ställe för längesen och minns att jag blev lycklig över hur gott allting var. Därför var det väl på tiden att jag gick dit igen.

En varm sommardag. Där finns ett fåtal bord att sitta vid utmed vägen. Det valde jag och mitt sällskap. Det roliga med tapas är att man kan beställa in lite av varje och sen dela på det. Så det gjorde vi. Det blev Grönsallad med rödlök, fetaost, balsamico samt vinegrette på soltorkade tomater. Gorgonzolagratinerad polenta med babyspenat. St. Agur (fransk blåmögelost) med päron- & ingefärsmarmelad. Grillade kronärtskockor. Manchego (spansk fårost) marinerad i honung & färsk chili. Hembakat bröd med olivolja & flingsalt.

Åter igen fick jag en nästan religiös upplevelse. Allt smakade så gott så man inte trodde att det var sant. Små rätter med en nypa av spänning över alla rätter. Mina favoriter blev Manchegon och blåmögelosten. Halleluja moment!

När maten var slut så kände jag mig enormt nöjd. Så nöjd att jag glömt bort att dricka min öl som var en Bernard. Även den smakade gott. Jag sa till servitrisen att maten fick 5 stjärnor utav 5. Det var väl ett bra betyg?

Så vill ni lyxa till det lite extra så måste ni gå hit till detta lilla mysiga ställe.

Tapas borde man äta oftare. Har ni fler tips på bra Tapas-ställen så mottages dem tacksamt! :)

http://www.restaurangdavidshall.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar