fredag 3 oktober 2014

Vapiano Emporia

Detta var första gången jag var på Vapiano. Jag hade bara hört talas om deras något annorlunda sätt tidigare. T om glömt bort hur de gjorde, så det blev något av en överraskning.

Gillar man pasta så är Vapiano ett bra ställe att gå till. Man ställer sig i kön, kollar menyn och beställer. Ungefär som på ett snabbmatställe. Men man får vara med när de lagar maten. Jag tog en pasta med pesto. Först fick jag välja vilken sorts pasta. Sen vad jag ville ha i som vitlök och chili. Sen fick jag parmesan på toppen om jag ville. Det ville jag ju.

Allt gick väldigt snabbt och sen var det bara att gå och sätta sig. Vi gjorde en liten miss och gick i omgångar bara för att paxa en bra plats vi hittat. Därför fick man sitta själv och äta en stund. Det var lite tråkigt.

Maten var god. Pasta med pesto smakar som det ska smaka. Tyvärr tyckte jag det var lite för oljigt för min smak. Det är kanske därför jag inte tycker om pesto i för stora portioner. Det var en väldigt stor portion man fick. Så mätt blev jag.

Nu var kanske inte denna rätt den bästa att äta på just Emporia. Jag vet inte vad det beror på men varje gång jag går där så blir jag extremt trött. För mycket kolhydrater och fett på det gjorde mig till en zombie. Nästa gång får det nog bli en sallad. Det hade de också. Samt en bar med öl och vin om man är sugen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar