tisdag 5 juli 2016

Gröna Hörnet

Nu när sommaren är här så blir det automatiskt att man äter ute oftare.

I lördags gick vi förbi Triangeln och hittade Gröna Hörnet som ligger i korsningen Friisgatan/Södra Förstadsgatan. Det lät ju lovande så vi gick in.

Tyvärr var det inte enbart vegetariskt som det kanske låter. Men de använder bra råvaror och mycket grönt. Man kunde välja på Wrap eller sallad som var vegan. Jag tog en Wrap med Rabarberdricka.

De har en del sittplatser utmed Friisgatan. Så där satte vi oss. Jag lånade toaletten lite snabbt och när jag kom ut var maten redan klar. Som tur var kollade jag den innan första tuggan för de hade råkat ge oss fel och min var med tonfisk. Jag tyckte väl den såg lite suspekt ut. På vägen in mötte jag personalen som snabbt hade kommit på sitt misstag. Ingen fara skedd. Sånt som händer.

Till wrapen. Den var otroligt god. Där var en massa blandade grönsaker som smakade så mycket och fräscht. Även lite picklad gurka och rödlök som gav en extra god smak. I fanns också hommus och en röra gjord på soltorkad tomat. Mums! 

Hit kommer jag absolut att gå igen för det vattnas redan i munnen när jag tänker på det. Det var inte speciellt dyrt heller. Ca 60:- för en Wrap som var riktigt välfylld.


#ingenisbergssallad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar