lördag 16 juli 2016

The Masala Box

Inne på Mitt Möllan ligger det några restauranger. Bland annat The Masala Box. En indisk restaurang.

De hade några vegetariska rätter att välja bland och jag ville testa deras Palak Paneer. En rätt som jag fastnat för just nu. Den smakar aldrig likadant och stavas inte heller likadant. Spenatgryta med färskost.

En gullig kvinna tog emot min beställning och undrade om jag ville ha den stark eller mild och om jag var allergisk mot något. Jag tog den mild.

Maten kom på en speciell bricka. Jag tycker det är extra gott och hör till att äta indiskt på det viset. Hon sa till mig att jag fick säga till om brödet blev för hårt. För tydligen försöker de göra en vegansk variant av Naan. Till maten fick man olika såser och såklart ris.

Den smakade himmelskt gott. Brödet blev något hårt efter ett tag men jag sa inte till. Men hon kom ändå ut och gav mig ett nytt. Riktigt bra service tycker jag.

Tydligen är det samma som står i en vagn utanför Willys Katrinelund. Jag har inte vågat äta där. Tydligen ska de sälja den vagnen. Lite synd nu när jag vet hur gott det här var och att de lagar allt från grunden vid beställning.

All mat inklusive dricka 100:-.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar